Elcat

Elcat

PostitusPostitas Meelis » Teisipäev 17 Sept 2013, 21:58

Vahepeal on toimunud Elcati omanikuvahetus, uueks omanikuks on saanud
meie foorumi liige Ruudi. Kuna ma olen kohe-kohe saamas elektriauto Mia omanikuks,
ning ühtlasi tegelen Mia hooldus- ja natuke ka arendusküsimustega, poleks mul enam võimalik vääriliselt
Elcat-iga tegeleda.
Igal juhul on mul hea meel, et Elcat sai endale hea omaniku ja loodetavasti Ruudi
jõuab aegajalt siin foorumis ka Elcati saavutustest teada anda.
Meelis
 
Postitusi: 213
Liitunud: Neljapäev 28 Aug 2008, 17:38
Asukoht: Harjumaa

Re: Elcat

PostitusPostitas Ruudi » Pühapäev 22 Sept 2013, 11:36

Jah tõepoolest Augustis sai mu suur unistus tõeks, sain elektriauto!
Nüüdseks olen läbinud elektriautoga 1000km. Mu tööle-koju sõit on suhteliselt lühike - 22km niiet saaksin nädala läbi ajada ühe laadimisega kui muid otsi ei tee. Samas temaga on nii hea vaikne ja ökonoomne sõita, et tihti tuleb ikka kilometraazi nädalas rohkem.
Olen teind ka maantee sõitu, võrtsjärve äärde ja tagasi, kokku üle 60km. Minnes olin ettevaatlik ei teadnud täpselt kaugel sihtkoht on aga tagasiteel nägin, et Ah-sid oli veel küllalt siis sõitsin maanteel elektripedaal põhjas ja masin liikus kenasti 90km/h sõltuvalt kas oli tõus või langus. Teatavasti on selle auto kere kastikujuline niiet energiakulu kiirusel 90km/h on suht suur. Seega sel kiirusel ikka 130km ühe laadimisega ei sõida. Aga hea oli sõita, linnas on see auto lausa uskumatult hea koguaeg on kolmas käik sees ja sellega läheb ta päris kenasti kohalt ja kiiruseni 60km/h.
Praegu on tal ainult 2 istekohta, tulevikus tahaks taha ka 2 istet paigaldada selleks tuleks aku termoskasti pisut ümber teha (madalamaks) ja istmetele kinnitused valmistada. Kusjuures on olemas elcati versioone kus on see tagumine iste olemas.
Veel võiks mõelda instrumentide lisamise peale, vattmeeter, ampermeeter ja voltmeeter oleks abiks. Voolu tegelikult ma näeks ka DCC4000 ekraanilt aga selleks peab selle näidu eraldi valima ja siis ei näe akusse järelejäänud mahutavust.
Ruudi
 
Postitusi: 112
Liitunud: Neljapäev 07 Juul 2011, 11:05

Elcat Soomes 2007

PostitusPostitas Ruudi » Teisipäev 07 Jaan 2014, 23:08

soomlased on elcati "tuuninud"
http://www.youtube.com/watch?v=oJ9kNC6CzdA
http://www.youtube.com/watch?v=Z44-_OxAEyc

150kw mootori võimsus kuid see ei pidanud vastu ja tuli võimsust vähendada 80kW peale.
Liitiumaku 36 x 3,6 V 200 Ah
Kontroller 1k LV Zilla (156V 1000A)
150km ühe laadimisega
tippkiirus 120km/h

Päris lõbusalt liigub ja see on veel tagaistmetega ning klaaskatusega versioon!
Ruudi
 
Postitusi: 112
Liitunud: Neljapäev 07 Juul 2011, 11:05

Re: Elcati täiendused

PostitusPostitas Ruudi » Pühapäev 19 Jaan 2014, 12:30

Olen sõitmise vahepeal nokitsenud ka natuke elcati kallal.
Küljeuksed mõlemad vajasid vähe tegelemist, nüüd toimivad. Kõikidel autodel mulle tundub on mingil ajal probleeme lükandustega.
Taha kaubaruumi lakke sai valgusdioodvalgusti lisatud:
Pilt
Elektripedaali polt oli ära kulunud panin 6-se poldi asemele nüüd saab elektrit täpsemini "reguleerida":
Pilt
Kell sise/aku termomeeter sai armatuuri altosast üles toodud nüüd on rohkem silma all.
Imetlesin ka akusid ja kohendasin kinnitusi. Mõne klemmi ja 1-e bms mooduli pealt leidsin oksiidi laadset puru ei saa aru kust see võis tulla. Kohad kus kinnitusrihmad käivad vastu akuklemmi polte on ka mingi jamaga koos:
Pilt
Nüüd kus on külma -15 kraadi on mul probleeme akude +10 kraadi juures hoidmisega. Ilmselt on põhjus liiga lühikestes sõitudes (12km tööle). Sai siin 80km ots tehtud siis läks ilusti üle +20 kraadi akude temperatuur. Ja laadimisel tõuseb ka +20 kanti. Tuleb akude küttekaabel järgi panna.
Viimati muutis Ruudi, Teisipäev 28 Okt 2014, 00:04, muudetud 2 korda kokku.
Ruudi
 
Postitusi: 112
Liitunud: Neljapäev 07 Juul 2011, 11:05

Re: Elcati akude soojendus

PostitusPostitas Ruudi » Teisipäev 21 Jaan 2014, 13:38

Nüüd läksid ilmad lõpuks külmaks ka ja näen ja tunnen kuidas elcatiga elada on talvel.
Ühendasin akukasti põhjas oleva küttekaabli järgi, see on seal ainult 200W.
Elcati manualis on kirjas ka, et kui välisteperatuur langeb alla +15 kraadi siis peab auto seistes olema koguaeg pistikus siis automaatika ise vaatab kas laeb kütab või jahutab akusid. See kõik käis juhendis pliiakudega auto kohta.
Suvel polnud aga liitumakuga midagi eelnimetatud asjadest teha vaja nad püsisid väga kenasti +15...40 kraadi vahemikus sõltuvalt sõitude pikkusest.
Akudele mõjubki väga soojendavalt pikk sõit mis on loogiline kuna pika sõiduga on tavaliselt vool ikka üle 100A.
Veel mõjub soojendavalt pikk laadimine nt. kui aku on täitsa tühi ja 5 tundi laadida.

Eile aga oli päeval väljas külma -13 kraadi, pistik oli järgi kuid akukastis temperatuur ei tõusnud. Ilmselt sellest kütteelemendist piisab praeguste külmadega vaid temperatuuri hoidmiseks.
Õhtul oli akukastis temperatuur +15 kraadi öösel oli külma umbes -20 kraadi, hommikuks oli akukastis +3 kraadi. Akuküte järgi ei olnud.
Ruudi
 
Postitusi: 112
Liitunud: Neljapäev 07 Juul 2011, 11:05

Re: Elcat

PostitusPostitas Ruudi » Kolmapäev 23 Juul 2014, 23:21

Minu esimene Suvi elcatiga kulgeb hästi.
Käisin kaalupeal, näitas massiks 1200kg.
Akud on termoskastis praeguste üle 20 kraadiste ilusate ilmadega 28...30 kraadi ja auto minek selliste "kuumade" akudega üsna energiline võrreldes sellega kui akukastis on nt. talvel kõigest pluss 15 kraadi.
Mõned mured on ka tekkinud:
1)Pidurid kriuksuvad vaikselt 20-ga sõites.
2)Laadimisel lööb kilbis C16 kaitsme välja vahetevahel. Olen teinud erinevaid mõõtmisi ja juures passinud aga pole veel pihta saanud milles asi.
3)Akuelementide vahel on erinevused tekkinud loodetavasti saan varsti icharger 3010-ne kätte siis peaks need erinevused võrdseks saama.
Ruudi
 
Postitusi: 112
Liitunud: Neljapäev 07 Juul 2011, 11:05

Re: Elcat

PostitusPostitas vootele » Neljapäev 24 Juul 2014, 12:21

BMS peaks ju ka erinevused välja triikima?
3D CAD joonised, modelleerimine, prototüüpide valmistamine. vootele@biker.ee Soovid lehtmetallist laserlõigatud detaile, custom võresid vms? tel. 56950388
vootele
 
Postitusi: 316
Liitunud: Kolmapäev 22 Okt 2008, 21:54

Re: Elcat

PostitusPostitas Ruudi » Reede 25 Juul 2014, 16:27

Eks ta üldjoontes peaks aga paistab, et ikka eriti ei saa hakkama sellega. Kui ma ei eksi siis seal on bms-i šuntivad takistid kuskil 4,7oomi ja laadimisvool on 35A võibolla see takisti ei juhi piisavalt voolu mööda täis saanud akust ja mõned elemendid jäävad lõpuni täis laadimata. See asi aastatega järjest süveneb ja kui midagi ette ei võta lähebki mõni element üldisest balansist välja. Selle vältimiseks saab mu laadijat panna muidu laadima ka 10% võimsusega ehk 3,5A siis peaks BMS-il ühtlustumine paremini õnnestuma kuid siis võtab täislaadmine ka väga palju aega.
Ootan veel HobbyKingist laadijat millega saab väga täpselt akuelmendi kaupa neid tühjendada ja täis laadida.
Olen lugend, et I-mievitel tehakse ka hoolduse ajal diagnostikaarvutiga selline akuelementide ühtlustamis protseduur läbi, et akupakk ikka aastaid kestaks.
Elcati akupakk on ka ju tegelt juba päris ilusti vastu pidand arvestades, et tegemist on hiina akudega.
Meelis kirjutas foorumis, et Märts 2011 võttis need kasutusse.
Ruudi
 
Postitusi: 112
Liitunud: Neljapäev 07 Juul 2011, 11:05

Re: Elcat

PostitusPostitas vootele » Esmaspäev 04 Aug 2014, 15:05

Mul on rattal sama BMS, seal on nii, et shuntima hakkab ta suht hilja ja laseb elemendi u. 4V peale. Laadija välja lülitudes shuntimine jätkub, kuni element on 3.8V (punane tuluke kustub). Nii et ühtlustamine käib kõrgemalt pingelt allapoole. Võib-olla on sul mingi teistsugune setting seal. Mul on lihtsalt nii, et kui ühel elemendil roheline tuli kustub, siis lülitab laadija välja.
3D CAD joonised, modelleerimine, prototüüpide valmistamine. vootele@biker.ee Soovid lehtmetallist laserlõigatud detaile, custom võresid vms? tel. 56950388
vootele
 
Postitusi: 316
Liitunud: Kolmapäev 22 Okt 2008, 21:54

Re: Elcati bms, laadimine ja ringsõit.

PostitusPostitas Ruudi » Teisipäev 26 Aug 2014, 15:12

Jah olen seda bms'i uurind ja tundub, et mul töötab täpselt samamoodi. Igatahes jääb ta lahjaks nii suurte akude jaoks, balanseerimisvool on kõigest 0,75A see on ju tühine kui laadimisvool on 35A. Ta lülitabki ju laadija välja kui kõige väiksema mahutavusega aku saab esimesena täis ega niiviisi jadamisi laadides polegi muud varianti aku ülelaadimise vältimiseks.
Leidsin ka põhjuse miks laadija elektrikilbis kaitset välja lööb asi oli kontaktivabas relees (solid state relay) see on ilmselt liialt kuuma saand ja nüüd tekitab katkestusi. Tegin laadimise lõpetamise ümber kasutades akulaadijale endale külge ehitatud juhtimis otsi mis toimib nii, et kui ta saab peale 12V siis lülitab ooterežiimi kus ta tõsi küll tarbib umbes 6W indikaatorite ja millegi tarbeks veel ilmselt aga vähemalt ei pea mina jälgima millal akud täis saavad.
Olen ichargeriga akuerinevusi püüdnud vähendada küll ühekaupa juurde laadides kui ka kõrgema pingega elemente tühjendades.
Tegin eile 25.08.14 vihmase ilmaga ühe pikema tiiru, sain kokku 111km sõita ühe laadimisega. Kiirus oli keskmiselt 50km/h. Rehvidesse lasin 3bar rõhu. Kasutasin viimase 50km läbimisel bensusoojendit ja täis või pooltulesid.
Ruudi
 
Postitusi: 112
Liitunud: Neljapäev 07 Juul 2011, 11:05

EelmineJärgmine

Mine Liikmete projektid

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline