Elcat

Elcati mootoriremont

PostitusPostitas Ruudi » Esmaspäev 20 Okt 2014, 19:28

Eelmine nädal hakkas mootor imelikke asju tegema. Kõigepealt kadus ära regenereeriv pidurdus. Siis jäi kiirendus nõrgemaks ja lõpuks ei suutnud mootor enam kiirust hoida.
Juba pool aastat varem oli mootorist umbes 3000 pöörde kandis õrna vibratsiooni tunda kuid see ei tundunud mulle piisava põhjusena, et mootorit maha võtta. Täna võtsin mootori lahti selgus, et harjad olid ära kulunud seda ei osanud ma küll nii ruttu oodata. Rootori kollektor oli ka päris kole - lasen selle üle treida. Siduri pool olev mootori laagripesa oli kulunud nii, et laagri välimine võru käis seal ringi - sealt siis ka see vibra. Tagumine mootori laager käis päris raskelt.
Ruudi
 
Postitusi: 112
Liitunud: Neljapäev 07 Juul 2011, 11:05

Re: Elcat

PostitusPostitas Ruudi » Pühapäev 26 Okt 2014, 08:54

Mootor on nüüd lahti võetud
Pilt
rootor
Pilt
mootori korpus
Pilt
siin pildil on näha mootori käigukasti poolse otsakaane laagripesa mis on kulunud, sinna teeb treial terasest uue pesa.
Pilt
harjad (või see mis neist järgi on jäänud) kõik olid kulunud miinimumpikkuseni mis on 16mm
Pilt
kommutaator
Viimati muutis Ruudi, Reede 31 Okt 2014, 01:06, muudetud 4 korda kokku.
Ruudi
 
Postitusi: 112
Liitunud: Neljapäev 07 Juul 2011, 11:05

Re: Elcat

PostitusPostitas vootele » Esmaspäev 27 Okt 2014, 01:20

Pilte ei näe.
3D CAD joonised, modelleerimine, prototüüpide valmistamine. vootele@biker.ee Soovid lehtmetallist laserlõigatud detaile, custom võresid vms? tel. 56950388
vootele
 
Postitusi: 316
Liitunud: Kolmapäev 22 Okt 2008, 21:54

Re: Elcati mootori remont

PostitusPostitas Ruudi » Neljapäev 30 Okt 2014, 23:43

Pilt
kollektor on nüüd üle treitud
Pilt
lamellid jäid õhukeseks aga proovima peab
Pilt
otsakaane laagripesa taastati terasest rõngaga
Pilt
vasakul vene tehnika starteri hari paremal elcati originaal hari kui keegi teab soovitada kuskohast saab 10mm x 24mm metall-grafiit harjasid siis andke teada.
Ruudi
 
Postitusi: 112
Liitunud: Neljapäev 07 Juul 2011, 11:05

Re: laadimispistik

PostitusPostitas Ruudi » Reede 31 Okt 2014, 00:17

Sain kätte IEC62196-2 laadimispistiku mille tarnis Lifewell OÜ.

Pilt

Pilt
Ruudi
 
Postitusi: 112
Liitunud: Neljapäev 07 Juul 2011, 11:05

Re: Elcati mootor korras

PostitusPostitas Ruudi » Laupäev 15 Nov 2014, 16:15

Elcati mootor on nüüd remonditud ja eile 14.11.14 sai alla tagasi pandud ning platsil väike proovitiir tehtud. Panin 4 kasutatud originaalharja ja 4 mingi vene põllumajandusmasina starteri harja. Lasin mootoril käia lauapeal 13,5V-ga kokku 5 tundi, et harjad natuke sisse töötaksid. Selle pinge juures tarbis mootor voolu 20A mis teeb kokku võimsuseks 270W pöördeid tegi mootor 3000p/min ilma hooratta ja sidurita töötas laual.
Sõites tundus, et mootor töötab ilusti!
Järgnevalt on plaanis kerge kere remont, uste altääred roostetavad ning tagumised tiivaääred samuti tahavad väljavahetamist.
Ruudi
 
Postitusi: 112
Liitunud: Neljapäev 07 Juul 2011, 11:05

Re: Elcatil kere remonditud aku läbi

PostitusPostitas Ruudi » Laupäev 10 Jaan 2015, 13:18

Väike kereremont on ka lõpule jõudmas, sai vasakud uksed välja vahetatud sest need olid kohe võtta tuli ainult natukene pahteldada karestada ja siis üle värvida. Tagumised tiivakaared lõigati ära ja keevitati uued asemele. Praegu panen veel kokku värskelt värvitud uksi peale mida saab auto töökojast välja. Esimest korda elus sain sellist tööd teha, see on naudingut pakkuv töö: uksed on läikivad, nagu uued ja siis kruvid sinna järjest detaile juurde õlitad ja määrid enne ära nagu lego. Mõelda vaid kui saaks tervet elektriautot kunagi niiviisi otsast lõpuni ehitada. Praegu sai tehtud enim silmatorkavad roostekohad aga nagu 15aastat vanade igapäevaautodega ikka siis neid kohti leiduks veelgi mida ette võtta. Kui kogu kere üle värvida oleks töö veel pikemaks veninud ja nagu hiljem selgus siis polekski sellel olnud mõtet.
Juhtus kõige halvem mis elektriauto omanikku võib tabada. Akupakk läks tühjaks. Kui auto keretöödesse läks siis enne seda laadisin akud täis. Töödega läks kauem aega kui ma arvasin. Vahepeal oli omal muud tööd ja tegemist palju ja olin kindel, et vool sai elcatil välja lülitatud. Paraku selgus sel aastal, et ei olnud välja lülitatud vaid akud olid nii tühjaks läinud. Akude pinged olid osad täitsa 0,02V osad 1,8V. Proovisin laadida siis hakkasid mõned elemendid paisuma (ingl.k cell swelling) Sain pinged 3V peale ja auto hakkas töökojas sõitma. Kuid selge on, et selle akupakiga enam kusagile sõita ei saa. Eriti hull seis on massi poolt 4 esimese elemendiga mille pealt oli võetud eraldi väljavõttega Ah loendur DCC4000 toide kuid seal pakis on teisigi nõrku ja paisunud elemente. Praegu olen endas pettunud aga kahjuks see enam mahutavust tagasi ei too.
Nüüd siis hakkan foorumites kuulutusi jälgima kus kellegil mõni kasutatud Liitiumite pakk üle on. Auto on ju jälle ilus, maksku mis maksab tuleks ta kuidagi ikkagi liikuma saada. evpower.eu-s maksab sama akupakk juba 6000€+transport +km. Seda ma ei saa praegu lubada.
Edasi võtan siis akupaki maha ja püüan need elemendid kokku suruda ja mõned laadimis ja tühjendus tsüklid teha, et vaadata palju mahutavust sealt kätte saab ning paigaldaks need siis maja päikeseelektri süsteemi äkki on parem ikka kui praegu 7Ah pliiakudest tehtud pakk.
Viimati muutis Ruudi, Pühapäev 08 Veebr 2015, 17:59, muudetud 2 korda kokku.
Ruudi
 
Postitusi: 112
Liitunud: Neljapäev 07 Juul 2011, 11:05

Re: Elcat

PostitusPostitas maidor » Esmaspäev 12 Jaan 2015, 14:40

Nagu näha, siis viis aastat tagasi tehti korralik keretöö. Nüüd siis jälle.
maidor
 
Postitusi: 126
Liitunud: Laupäev 01 Okt 2011, 11:19

Re: Elcat

PostitusPostitas vootele » Teisipäev 13 Jaan 2015, 19:19

Eks omad vitsad peksavad kõige valusamini :D
3D CAD joonised, modelleerimine, prototüüpide valmistamine. vootele@biker.ee Soovid lehtmetallist laserlõigatud detaile, custom võresid vms? tel. 56950388
vootele
 
Postitusi: 316
Liitunud: Kolmapäev 22 Okt 2008, 21:54

Re: Elcat taas sõidus!

PostitusPostitas Ruudi » Reede 06 Veebr 2015, 23:42

Täna panin elcatile talverattad alla ja ajasin auto välja ning sõitsin koju. Sõidab ilusti, vaikselt, ainult naelrehvi krõbin on kuulda. Akupakk hoidis pinget täitsa normis, voolu andis ka 350A kätte, tundub esialgu ok.
Homme lähen ülevaatusele. Ja siis teen testi mitu kilomeetrit nende haiget saanud akudega sõita nüüd saab ühe laadimisega.
Ruudi
 
Postitusi: 112
Liitunud: Neljapäev 07 Juul 2011, 11:05

EelmineJärgmine

Mine Liikmete projektid

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline