Elcat

Re: Elcat

PostitusPostitas Ruudi » Laupäev 30 Mai 2015, 08:46

ls.31600km
Auto jälle sõidab! Sai rootori kollektor üle lastud treida ja pärast lamellide vahed 1mm sügavuseks saetud ja lamelliservad noaga maha võetud. 2 uut harja tehtud parajaks (24X10x20mm) üks jäi 17mm uued 20mm pikad. Pole leidnud, kuskohast saaks uusi vene ajal tehtud kombaini starteri harju seal olevat kasutatud (5-7kW starterit), mõõtudega 32x12x20mm need on ennast tõestanud, et kestavad, eelmise aasta Oktoobrist sai pandud ja praegu on ilusad.
Viimati muutis Ruudi, Kolmapäev 15 Juul 2015, 12:00, muudetud 1 kord kokku.
Ruudi
 
Postitusi: 112
Liitunud: Neljapäev 07 Juul 2011, 11:05

Re: Elcat

PostitusPostitas Ruudi » Kolmapäev 15 Juul 2015, 10:20

ls. 34500km
Selgus, et need starteriharjad millest ma mootorile harju valmistasin on hoopis MAZ555 veoauto starteri omad. Neid veel mõnel pool Eestis on saada.
Olen teinud akukatsetusi, lisades olemasolevatele rööbiti juurde ühe 24-st 50Ah akust koosneva jada, ning 2-le 200Ah akule mis tundusid nõrgemad panin 50Ah rööbiti juurde. Sain läbisõidu ühe laadimisega suuremaks 80Km/h sõites 125km aga seda pikalt laetud (nagu balanseeritud) akupakiga kokku mahutavust sain kätte 284Ah. Mõtlen, et peaks lisaakud hoopis rööbiti ühendama suurtega. Veel proovisin kas saab nii nagu ühel rootslasel oli, panna 26S ehk 26 elementi jadamisi. Kusjuures 3,3kW laadija laadis neid ikka?! Aga kui nad olid täis laetud siis see pinge ei langend ega langend alla 85V, et kontroller lubaks sõitma hakata. Koormuseks panin auto kõik elektriseadmed tööle kuskil 8A aga sellise peaaegu 20kwh paki jaoks pole see midagi.
Proovin lisada ühe 4-se rööbiti grupi neid väikseid akusid jadamisi juurde siis on 25S ehk 25 elementi jadamisi ja kogu akupaki pinge langeb kiiremini alla kontrolleri ülepinge piiri. Kui see töötaks siis saaks tänu kõrgemale pingele juurde võimsust ja suurema energiakoguse.
Ruudi
 
Postitusi: 112
Liitunud: Neljapäev 07 Juul 2011, 11:05

Re: Elcat

PostitusPostitas vootele » Laupäev 29 Aug 2015, 11:04

3D CAD joonised, modelleerimine, prototüüpide valmistamine. vootele@biker.ee Soovid lehtmetallist laserlõigatud detaile, custom võresid vms? tel. 56950388
vootele
 
Postitusi: 316
Liitunud: Kolmapäev 22 Okt 2008, 21:54

Re: Elcat

PostitusPostitas Ruudi » Reede 23 Okt 2015, 10:24

ls. 38438km

Suvel panin peale lisa laadijad 2tk 8kW TCCHARGEREID koos väikese laadijaga laeb praegu 3faasi, 32A toitega akusid vooluga 215A seega umbes poole tunniga saab 100Ah laadida mis annab 45km läbisõitu kiirusel 70km/h.
Kuu aega tagasi sai vahetatud tagumised parema rattalaagrid ära.
Vahetasin esipidurikettad ja klotsid. Sain lahti pidurite kriuksumisest väiksel kiirusel 20km/h vanad kettad olid miinimumpiirini kulunud. Tundub, et auto hakkas kergemini veerema ka.
Vahetasin 4 mootori tagumist harja ära.
Ruudi
 
Postitusi: 112
Liitunud: Neljapäev 07 Juul 2011, 11:05

Re: Elcat

PostitusPostitas Ruudi » Pühapäev 01 Nov 2015, 12:27

ls 39000km käisin ülevaatusel sain 25€-ga kuna heitgaasitesti pole ju vaja teha muidu oleks 40€ olnud. Ülevaataja ütles, et esimeste õõtshoobade tagumised puksid hakkavad väsima. Midagi seal veel ei loksu aga tellin need juba ära siis. Tagapiduritel on pidurdusjõu erinevus piiripeal, ilmselt tuleb lahti võtta ja üle vaadata mis seisus klotsid on. Tegelikult on veel roolihoovastikus 1 käändhoova puks läbi selle peab ka millalgi ette võtma. Üldse on sellel autol mingi imelik roolivarraste lahendus väike roolilatt ja siis keskel käändhoob aga sealt tulevad kohe kaks roolivarrast ja minumeelest keerates rattad täitsa välja ei ole ratta pöördenurgad sugugi optimaalsed eks see ole kompromiss.
Ruudi
 
Postitusi: 112
Liitunud: Neljapäev 07 Juul 2011, 11:05

Re: Elcat

PostitusPostitas Ruudi » Neljapäev 07 Jaan 2016, 22:47

ls. 40900km
Viljandis oli öösel -25 kraadi. Akukastis +20 kraadi. Auto sõidab, kuigi raskelt, voolu võtab palju rohkem. Määre laagrites ja õli käigukastis pole eriti vedel sellise külmaga.
Vahepeal sai otsa 12v süsteemi pliiaku võtsin selle ära panin asemele salongi 2tk 7Ah-st upsi akut rööbiti praegu töötab. Edaspidi peaks mahutama ka selle aku sooja akukasti.
Osad veo akud on mul akukastist eraldi salongis külmas. Ja nende mahutavus on väiksem. Nende pärast ei saa ma praegu niipalju sõita kui suvel pinge langeb neil väga vara ära ja bms lülitab veo välja. Ei ole see LiFepo4 ka eriti külmakindel.
Ruudi
 
Postitusi: 112
Liitunud: Neljapäev 07 Juul 2011, 11:05

Re: Elcat

PostitusPostitas maidor » Kolmapäev 27 Jaan 2016, 14:51

Minu kõhutunne ütleb, et Li-ion on külmas sõitmiseks suur eelis Lifepo4 ees. Lihtsalt kogemus näitab, kuid ma pole täpseid mõõtmisi selles osas teinud.
maidor
 
Postitusi: 126
Liitunud: Laupäev 01 Okt 2011, 11:19

Re: Elcat

PostitusPostitas Ruudi » Neljapäev 28 Jaan 2016, 12:14

Ei tea. Külmaga ju i-MiEV-id kaugele ei sõida. Tõsi küll, viga võib olla ka küttesüsteemi lahenduses. Mõned olevat neile peale pannud bensiiniga soojendi huvitav oleks kuulda kaugele need masinad sõidavad. Ja minuteada i-MiEV ega ka Tesla ei lae alla 0 kraadise temperatuuriga akut vaid soojendab selle enne üles.
Ruudi
 
Postitusi: 112
Liitunud: Neljapäev 07 Juul 2011, 11:05

Re: Elcat

PostitusPostitas Ruudi » Teisipäev 26 Apr 2016, 19:50

Eemaldasin laest kõlarid, need jäid vahel ehitusmaterjale vedades ette.
Hakkasime lisaakukasti ehitama. Akukastile jääb ette kiirusepedaali potekas (ingl. k. potbox). Potekas tuleb viia ette kiirenduspedaali juurde.
Proovime lisada akudele ühe elemendi juurde, et saada kokku 24elemendi asemel (24s) 25elementi jadamisi (25s). Minu elektriauto kontrolleril on varu, ta töötab kuni 85V-ni. Akulaadija laeb 84,7V. Enamasti jääb aku pinge 75V kanti 200A koormusega. Seega ühe elemendi kannatab juurde panna küll.
Lisaseadmetest sai paigaldatud Nokia Carkit handsfree komplekt. Hiljem leiame uue koha ka akulaadijatele.
Ruudi
 
Postitusi: 112
Liitunud: Neljapäev 07 Juul 2011, 11:05

Re: Elcat

PostitusPostitas Ruudi » Kolmapäev 25 Mai 2016, 20:04

44300km läks peale uus komplekt harju. Potbox läks praegu ajutiselt uue akukasti sisse, tross tuli läbi kastipõhja. Kunagi vaatab kuidas hoovastik ehitada, et potbox ette kiirenduspedaali külge ühendada.
Ruudi
 
Postitusi: 112
Liitunud: Neljapäev 07 Juul 2011, 11:05

EelmineJärgmine

Mine Liikmete projektid

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline

cron