aerodünaamika paremaks...

aerodünaamika paremaks...

PostitusPostitas vootele » Laupäev 18 Juun 2011, 19:07

Probleem nimelt selles, et oma rolluga tööle sõites annab end väga võimukalt tunda tuul. Viimasel ajal on üldse palju tuuliseid ilmasid olnud, kuid mingi kuri käsi juhib neid täpselt nii, et mul on töölt tagasi sõites väga tihti tugev vastutuul. Olen mitu korda üsna viimaste elektronide jõul Keilasse jõudnud nii, et üle Keila jõe silla sõites on 48V aku poole gaasiga juba 40V peal ja venitab selle juures vaevalised 25A välja.
Teinekord jälle taganttuulega on akus veel kolmandik alles...
Käisin Elektriautode Ralli avapauku vaatamas Estonia ees ja silma hakkas aparaat nimega Zerotracer. Päris kena asi ja veel kenamate näitajatega.
Sellise kerega peaks õhutakistus küllalt madal olema ilmselt.
Sellest tekkiski mõte, et miks mitte oma rollu baasil tulevikus teha mini-zerotracer, ühekohaline, 10'' ratastega. Samas, siis oleks jumekas juba teha tõsine relv, mis liiguks ka kiiremini 50km/h-st. Tippkiiruse tõstmiseks on minu hinnangul kolm faktorit - esiteks viia tuuletakistus alla ja teiseks on minu Kelly kontroller mõeldud töötama 72V pingel. Kolmandaks peaks kasutama liitiumakusid, mis annavad ka peale kirjutatud numbrid reaalselt välja, mitte ei minesta vähegi suurema voolu peale ära. Sest hetkel saan ma 23Ah pliiakudest reaalselt absoluutse maksimumina välja ca. 12.5Ah
3D CAD joonised, modelleerimine, prototüüpide valmistamine. vootele@biker.ee Soovid lehtmetallist laserlõigatud detaile, custom võresid vms? tel. 56950388
vootele
 
Postitusi: 316
Liitunud: Kolmapäev 22 Okt 2008, 21:54

Re: aerodünaamika paremaks...

PostitusPostitas Tagaveoline » Laupäev 18 Juun 2011, 22:44

See zerotracer on tõesti huvitav sõiduk, koduleht zerotracer.com väidab Cd=0.18 Näiteks GM EV-1 oli Cd=0.195. Sõita on sellega ka kindlasti vinge, paistab nagu kaherattalisega. Samas minuarust meil siin pole mõtet sellisel sõidukil sest meil on ju seda libedat aega ka niiet vähemalt kolme ratast oleks vaja, et ka talvel liikumisvõime oleks. Kui nii suure töö ette võtad siis võiks ju asi ka talvel sõidetav olla.
Tagaveoline
 
Postitusi: 99
Liitunud: Esmaspäev 17 Nov 2008, 11:12
Asukoht: Viljandi


Mine Üldine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist

cron