Renovaari kataloogist:
1173 180-1080 4/3AU---HR4/3AU NiMH Silindrilised elemendid Sanyo - 80kr.
4Ah joodetav element, kui saaks korraliku tühjenemisvoolu sealt kätte siis 1500Ah paki tegemiseks
kulub 375 tükki=30000 kr., kindlasti saaks sealt ale ka sellise koguse puhul, aga:
- NiMH probleem tundub olevat see et selle pinge tühjakslaadimisel ei lange eriti.
- kust saada tühjenemis- ja laadimisvoolu andmeid nende kohta?
- kestavad 500-1000 tsüklit ainult
Hiljuti oli evworld all lugu kus kiideti NiMH ja sellest, et Toyota on juba 7 aastat
nendega kenasti hakkama saanud.
Siin räägib et laadimise lõpetamine tuleb teha termistoride või taimeri abil (viimane
on ohutum maks. tsüklite arvu mõttes):
http://www.powerstream.com/NiMH.htmLeidsin spetsi ka:
http://www.batterystore.com/Sanyo/HR43AU.htmpdf ütleb laadimine 400mA x 16h (või kiiremini kui on < 40 kraadi sooja), tühjenemine
800mA 20 kraadiga. 120V süsteemiga annab u. 4 tükki paralleelselt panna ja sellega
ei sõida küll kuhugi (4 x 1A), samas keegi on öelnud veebis, et:
"The 1950mah faup are good cells because they can handle up to 80 amps and they are relatively light compared to other non lipo packs.
My new power system draws 140 amps so I went with gp 3300's."
Tundub et võiks selle pulli kõigepealt jalgratta peal ära proovida kui ilm vähegi kevadisemaks läheb...