Natuke kogemusi Trojani süvatsükli happeakudega, mille ühe komplekti olen ise läbi sõitnud.
Autoks on Elcat ja akudeks 12 x Trojan TE-35 (6V, 240 Ah). Elcat kasutab akusid üsna karmis režiimis,
temperatuur 25-40C, maksimaalne vool 340A, ühtlasel kiirusel sõites 150A ringis. Ise ma akusid ka eriti ei hellitanud, sõitsin neid sageli üsna tühjaks.
Tulemuseks sain siis ühe akukomplektiga 18 000km, lõpus oli akude resursist järgi umbes 40 %, ilmselt paar tuhat km oleks saanud veel sõita.
Umbes 12 000 km peal hakkasid ilmnema kummalised nähtused, laadimisel hakkasid akud oluliselt rohkem rohkem soojenema. Õnneks on Elcatil akulaadija
(vabalt reguleeritav IUI laadimistsükliga), nii et sellest probleemist sain üle maksimaalse pinge langetamisega.
Teine ilming oli see, et elektrolüüdi tihedus ei tõusnud vajalikule tasemele. Natuke sai seda kompenseerida elektrolüüdi lisamisega, mis tegi akusid ka
natuke paremaks.
Golfikärudes ja põrandapesu masinates pidid sellised akud vastu pidama igapäevakasutuses 4 aastat, samas seal vool üle 60A üldjuhul ei ole.
Elcatis kasutatakse sageli Sonnenscheini akusid, mis kestavad kuni 40 000km ja on muidugi ka Trojanist mitu korda kallimad. Mul käis hiljuti Soomest külas
üks Elcat, mille olidd 8 a vanad Sonnenscheinid ja mis oli veel suuteline 50 km läbima.
Järgmiseks katsetan Hawkerit.