Tagaveoline kirjutas:Tere
Kes oskab kommenteerida mis teema nende vanade pliiakudega on ? Lausa meedia kirjutab nendest. Ja veetakse neid lausa Soomest Lätti ja kes teab kuhu. Hinnad on ka tõusnud kuni 3.75 kr/kg juba mõni ostab ka 4 kr/kg kas akutööstusel on pliist puudus või mis selle taga on ? Samas on kuulda ,et tänapäeva autoakud sisaldavad pliid juba võimalikult vähe ma ei tea kas see tõsi on. Või on mingid uued keskkonnamäärused ,et ümbertöödeldud materjal otstarbekam on ? Muidugi pliiakudega elektriautodele on see ainult plussiks saaks vana akupaki eest rohkem raha tagasi.
Kuidas liitiumakudega on kas nende kokkuostu viimisel tuleb ise maksta ?
Plii on maailmas enim taaskasutatav metall. Ühtlasi on plii ka suhteliselt kallis, tootjad kinnitavad, et enamuse aku hinnast moodustab plii maksumus. Loomulikult on vanadest akudest plii kätte saamine odavam, kui uue plii ostmine. Kuusakoski maksab autoakude eest 2.- kg,, väidetavalt parimad hinnad pidid Lätis olema.
Plii hinnad viimastel aastatel:
http://www.infomine.com/investment/charts.aspx?c=lead&r=3y#chart Nagu näha 1 lb pliid (0,45kg) maksab 1 $ ehk kilo peaks maksma 26.-
Reaalses elus 150Ah aku maksab 4500.- ja kaalub 50kg st. 90 krooni/kg
PS. plii on looduses ka suhteliselt ohtlik, nii et igal juhul tasuks aku kokkuostu viia. Akumüüjad on enamasti nõus akud tasuta vastu võtma.