Postitas Meelis » Reede 31 Okt 2008, 23:24
Mul avanes täna õhtul veel võimalus Elcati peal oma mälu värskendada, kuna sõitmist oli rohkem.
Elcatil endal on peal suhteliselt primitiivne akude energia mõõtja, mis põhineb lihtsal pinge mõõtmisel. Kui mingi aja vältel langeb pinge alla mingi väärtuse,
siis oletatakse et nüüd on aku tühjem ja kustutatakse üks LED ära.
Skaala on siis 100% - 75% - 50% - 25% - 0%. Kasutajajuhend lubab, et kui 0% tuli hakkab põlema, saab veel 5-7km sõita. See on praktikas ka kinnitust
leidnud, tegelikult saab aeglaselt (35..40km/h) isegi kaugemale sõita.
Eriti usaldusväärne selline mõõtmine ei ole ja parma info saamiseks olen Elcatile lisanud veel DCC4000 akumonitori, mis näitab mitu Ah on kulutatud, mitu % on etteantud
akumahtuvusest veel järgi, hetke tarbitavat voolu ja akupaki osa pinget (12V pinget).
Õhtul sõites selgus siis, et üsna täis akudega langeb kiirenduste ajal pinge 10,8V (mõõtes 12V akupaki pealt)
Kui kiirendustel hakkas pinge langema 10V ligi arvas Soome inseneride leiutatud akumonitor, et ligi pool mahtuvusest on veel alles.
(Tegelikult muidugi nii palju enam ei olnud) 9,5 V juures arvas Elcat, et nüüd on aku tühi aga sõita veel saab.
Edaspidi hakatakse võimsust piirama selliselt, et pinge alla 9V ei langeks.
Ühtlasi sain teada, et Elcati suhteliselt karmis reziimis sain akudest kätte 85% C5 mahtuvusest ehk 136Ah (10,3 kWh).
(Hetkel on mul peal uued Hawkeri 2V 160Ah C5 tõstukiakud, mille läbisõitu polnud varem veel kontrollinud )
Elcati maksimaalne tarbitav vool on 330A.